Motywowanie - warsztaty menedżerskie
Szkolenie "in-company", termin do uzgodnienia
Motywowanie - warsztaty skutecznego przywództwa
Polscy menadżerowie mają coraz większą świadomość, że kwestia autentycznego przywództwa nabiera w trudnych czasach dużego znaczenia. Organizacje wymagają od liderów posiadania umiejętności motywowania zwykłych ludzi do osiągania ponadprzeciętnych rezultatów oraz powierzają im więcej odpowiedzialności.
Przywództwo to postawa, cały zestaw cech i kompetencji, które sprawiają, że inni słuchają i robią to, czego przywódca od nich chce – bez żadnego przymusu, po prostu jest dla nich oczywiste, że to, co mówi lider, jest słuszne i właściwe. Przywódca musi wiedzieć czego chce, powinien budzić zaufanie i dawać pewność, emanować spokojem, ale także entuzjazmem i zaangażowaniem.
Adresaci szkolenia: Menedżerowie i specjaliści kierujący zespołami oraz osoby, które chcą doskonalić swoje umiejętności w zakresie zarządzania, nauczyć się postępować z ludźmi - skutecznie inspirować i motywować siebie oraz innych.
Cele szkolenia:
- rozwój umiejętności przywódczych
- analiza podstawowych błędów motywowania
- zdobycie umiejętności wytyczania motywujących celów i nadawania poczucia sensu wykonywanych zadań
- rozwój umiejętności rozmawiania z pracownikami o trudnościach, porażkach, a także stymulowanie dążenia do sukcesu
Program:
1.Inspirujące przywództwo – przykłady dobrych praktyk
2.Zarządzanie sytuacyjne - jak dopasować preferowany przez siebie styl zarządzania do modelu najbardziej pożądanego przez pracowników i organizację
3.Budowanie zespołu w aspekcie procesu grupowego
4.Sztuka wywierania wpływu
5.Psychologiczne koncepcje motywacji
- założenia menedżera na temat ludzi - teoria X i teoria Y (McGregor)
- trzy kroki motywowania wg. Taylora
- teoria hierarchii potrzeb wg A. Maslowa i jej zastosowanie w środowisku pracy
6.Typologia pracowników: Czarne Owce, Obojętni, Potencjalni, Lokomotywy
7.Determinanty zaangażowania
8.Poczucie własnej wartości, a świadomy wpływ na poczucie wartości pracownika
9.Prowadzenie ”budujących” spotkań z pracownikami
10.Tworzenie atmosfery zaangażowania i współpracy w zespole
11.Najlepsze praktyki udzielania informacji zwrotnej
12.Delegowanie zadań i uprawnień.
Metody i techniki pracy:
80% ćwiczenia, testy, studia przypadków, przykłady dobrych praktyk, gry i filmy szkoleniowe
20% prezentacja multimedialna, mini-wykłady
Cena za dzień szkoleniowy już od 2999 zł netto zawiera: udział w certyfikowanym szkoleniu grupy do 18 osób, materiały szkoleniowe, literaturę inspiracyjną oraz indywidualną sesje coachingową lub konsultacje hot-line dla 3 uczestników do realizacji w okresie 3 miesięcy od zakończenia szkolenia.